Items where Subject is "Education > Training teachers > Training teachers - secondary"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Jump to: A | B | C | G | L | P | S
Number of items at this level: 21.

A

Aldon, Gilles and Cusi, Annalisa and Morselli, Francesca and Panero, Monica and Sabena, Cristina (2017) Formative assessment and technology: Reflections developed through the collaboration between teachers and researchers. In: Aldon, Gilles and Hitt, Fernando and Bazzini, Luciana and Gellert, Uwe, (eds.) Mathematics and Technology. A C.I.E.A.E.M. Sourcebook. Advances in Mathematics Education . Spinger, Cham - CHE, pp. 551-578. ISBN 978-3-319-51380-5

Aldon, Gilles and Panero, Monica (2020) Can digital technology change the way mathematics skills are assessed? ZDM Mathematics Education, 52. pp. 1333-1348.

Alessandro, Spagnuolo and Canducci, Michele (2015) Discussing teaching/Learning methods in a complex educational context. In: UNSPECIFIED. (Unpublished)

Alessandro, Spagnuolo and Canducci, Michele (2012) Laboratori didattici in Tanzania, continuità del progetto: dal triennio 2010/2012 al triennio 2013/2015. In: La didattica della matematica: insegnamento e apprendimento a confronto. Atti del XXVI Convegno di Castel San Pietro Terme. Incontri con la matematica, 26-28 Ottobre 2012, Castel San Pietro Terme.

B

Beretta Piccoli, Raffaele (2021) Complessità e differenza nella relazione educativa. Cenobio (LXX-1). pp. 5-18. ISSN 0008-896X

Beretta Piccoli, Raffaele (2021) «E adesso a noi due!» Il potenziale generativo dell’esperienza della valutazione. Pedagogika.it (N. XXV). ISSN 1593-2259

C

Canducci, Michele (2020) L’incoerenza delle scelte di numero nei libri di testo di geometria. In: Didattica della matematica disciplina scientifica per una scuola efficace UNSPECIFIED, 6-7-8.11.2020, Castel San Pietro Terme.

Cignetti, Luca and Demartini, Silvia (2016) L'ortografia. Carocci, Roma. (In Press)

Cignetti, Luca and Fornara, Simone (2015) Scuola: il “potere” della norma e la ricerca di regole. Proprietà di linguaggio, proprietà della lingua – Speciale Treccani.it.

Corridoni, Tommaso and Häusermann, Giorgio (2011) Il laser compie 50 anni! In: UNSPECIFIED, February, 19, 2011, SUPSI Dipartimento formazione e apprendimento, Locarno. (Unpublished)

Corridoni, Tommaso and Kocher, Urs (2012) Den natürlichen Phänomenen mehr Sinn geben Donner plus de sens aux phénomènes naturels. In: 7. Schweizer Forum Fachdidaktik Naturwissenschaften , January, 20, 2012, PH S. Gallo. (Unpublished)

Crescentini, Alberto and Kiburtz, Lorenza (2012) The school improvement advisor: "Supporting schools in the management of changes". Technical Report UNSPECIFIED

G

Gola, Giancarlo (2020) Preparare i futuri insegnanti ai compiti di apprendimento profondo. In: D.Dato e M.Ladogana, (a cura di), Educare alla cittadinanza locale e globale Contesti, percorsi, esperienze, Zeroseiup, Bergamo International Conference Educazione, Terra, Natura, 2019, Free University of Bozen.

L

Lupatini, Marco (2018) Controversies on public space management projects in Geography teaching to educate pupils as dynamic citizens. AREA, 00, 1-9. AREA. pp. 1-9. ISSN 1475-4762

Lupatini, Marco (2014) La geografia e lo sviluppo delle competenze sociali e civiche. Ambiente società e territorio, 4/5. pp. 33-36.

P

Piricò, Matteo Luigi (2018) Diabolus in musica. L'errore come sfida e come risorsa per un apprendimento autentico. Scuola Ticinese (333). pp. 37-42. ISSN 2504-2807

Piricò, Matteo Luigi (2019) Musica e apprendimento: uno studio tra scienze cognitive e didattica sulla trasferibilità delle abilità musicali nei domini delle competenze chiave. PhD thesis, Université de Genève.

Piricò, Matteo Luigi (2019) Paesaggio sonoro, senso del sé e apprendimento autentico. In: Rocca, L., (ed.) I suoni dei luoghi. Percorsi di geografie degli ascolti. Carocci. (In Press)

Prodromou, Theodosia and De Simone, Marina and Panero, Monica and Robutti, Ornella (2016) Understanding the emerging complexity of professional development. In: PME40 - 40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, August 3-7, 2016, Szeged, Hungary.

Prodromou, Theodosia and Robutti, Ornella and Panero, Monica (2018) Making sense out of the emerging complexity inherent in professional development. Mathematics Education Research Journal, 30 (4). pp. 445-473. ISSN 1033-2170

S

Sahlfeld, Wolfgang (2016) Riflessioni sulla didattica del testo letterario nell'epoca delle competenze. Campi immaginabili: rivista semestrale di cultura.

This list was generated on Tue Oct 19 18:07:45 2021 CEST.