Items where Subject is "Creative arts and design > Music > Music education/teaching"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Jump to: G | P
Number of items at this level: 12.

G

Giovannini, Valentina and Coen, Pierre-Françcois and Güsewell, Angelika and Paukovics, Elsa (2018) Accompagnement partagé dans une formation en alternance à l’enseignement instrumental. Formation et profession, 26 (3). pp. 43-56. ISSN ISSN 1708-7570

Giovannini, Valentina and Coen, Pierre-François and Güsewell, Angelika and Paukovics, Elsa (2018) Formes d’accompagnement à l’intersection des trois lieux: 
institution, terrain et eportfolio. In: 5° Congresso gEvaPP « Lieux, rythmes et savoirs dans l'alternance: former et évaluer à quoi, quand et où ?, 24-26.10.2018, Ecole professionnelle de Martigny. (Unpublished)

Güsewell, Angelika and Coen, Pierre-François and Paukovics, Elsa and Giovannini, Valentina (2018) Mus-e-port. Suivi scientifique de la mise en place d’un dispositif d’accompagnement des étudiant.e.s en master de pédagogie par portfolio électronique. In: Terrien, Pascal and Deveney, Guillaume, (eds.) L’intégration du numérique dans l’enseignement. Apprentissage musical, instrumental et vocal. Sciences de l'éducation musicale . L’Harmattan, Paris, pp. 145-198. ISBN ISBN : 978-2-343-13839-8

P

Paukovics, Elsa and Coen, Pierre-François and Güsewell, Angelika and Giovannini, Valentina (2018) L’e-portfolio pour collecter et gérer les traces de l’activité: exemple d’une formation à l’enseignement instrumental et vocal. The Canadian Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, 9 (3). ISSN ISSN: 1918-2902

Paukovics, Elsa and Giovannini, Valentina and Coen, Pierre-François and Güsewell, Angelika (2015) E-portfolio à 2 ou à 8 mains, quels enjeux dans la formation et la professionnalisation des futurs professeurs d’instrument. In: Journées francophones de recherche en éducation musicale, ISMT et CMAM, 10-12.12.2015, Tunis. (Unpublished)

Piricò, Matteo Luigi (2020) Il paesaggio sonoro tra empowerment e inclusione: una proposta didattica. In: Cafiero, Rosa and Lucarno, Guido and Rizzo, Raffaella Gabriella and Onorato, Gigliola, (eds.) Turismo musicale: storia, geografia, didattica (Musical Tourism: History, Geography and Didactics). Pàtron Editore, Bologna, pp. 398-406. ISBN 9788855534970 (In Press)

Piricò, Matteo Luigi (2021) Il ‘ponte’ come metafora per la didattica della storia della musica. Riflessioni preliminari e spunti operativi. In: Zicari, Massimo, (ed.) Quaderni del Conservatorio della Svizzera italiana. Libreria musicale italiana. ISBN 978-88-5543-135-4

Piricò, Matteo Luigi (2019) Musica e apprendimento: uno studio tra scienze cognitive e didattica sulla trasferibilità delle abilità musicali nei domini delle competenze chiave. PhD thesis, Université de Genève.

Piricò, Matteo Luigi (2019) Paesaggio sonoro, senso del sé e apprendimento autentico. In: Rocca, L., (ed.) I suoni dei luoghi. Percorsi di geografie degli ascolti. Carocci.

Piricò, Matteo Luigi (2022) Psychology of music emotion and teaching effectiveness: a promising combination. In: VIII International Congress on Emotional Intelligence (VIII ICEI), 30 august to 2 september 2022, Palermo.

Piricò, Matteo Luigi and Rigamonti, M (2011) Avanti a tutta musica. Scuola Ticinese, 15 (306). pp. 12-13.

Piricò, Matteo Luigi and Rigamonti, M (2015) La musica e le neuroscienze cognitive e affettive: ricadute psicologiche e scolastiche. Scuola ticinese, 4 (322). pp. 55-59.

This list was generated on Fri Apr 19 04:50:56 2024 CEST.