Items where Author is "Giulivi, Sara"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Number of items: 14.

Faraci, Francesca Dalia and Papandrea, Michela and Puiatti, Alessandro and Moioli, Stefania and Giulivi, Sara and D'Appuzzo, Vincenzo and Giordano Cremonese, Silvia and Righi, Flavio and Barberis, Olmo and Thommen, Evelyne and Rossini-Drecq, Emmanuelle (2018) AutoPlay: a smart toys-kit for an objective analysis of children ludic behavior and development. In: MeMea 2018 Annual IEEE International Symposium on Medical Measurements and Applications.

Cignetti, Luca and Giulivi, Sara (2017) La scrittura dei docenti in formazione. Tratti linguistici quantitativi e qualitativi delle tesi di abilitazione a docente di scuola dell’infanzia e di scuola primaria nella Svizzera italiana del periodo 2010-2014. In: Atti del congresso della Società Internazionale di Linguistica e Filologia Italiana Congresso della Società Internazionale di Linguistica e Filologia Italiana. (In Press)

Puccinelli, Daniele and Demartini, Silvia and Piatti, Aris and Cignetti, Luca and Giulivi, Sara and Fornara, Simone (2017) PoS Taggers in the Wild: A Case Study with Swiss Italian Student Essays. In: Proceedings  of the Fourth Italian Conference on Computational Linguistics CLiC-it 2017 Fourth Italian Conference on Computational Linguistics CLiC-it 2017, Roma.

Cignetti, Luca and Demartini, Silvia and Giulivi, Sara (2015) Come scrivono gli insegnanti in formazione? Analisi linguistico-testuale delle tesi di abilitazione a docente di scuola primaria nel Canton Ticino nel periodo 2010-2014. In: Lingua al plurale: la formazione degli insegnanti, 08-10.10.2015, Università della Calabria. (Unpublished)

Cappa, Claudia and Meloni, Fabrizio and Muzio, Carlo and Schilirò, Antonino and Bastiani, Luca and Giulivi, Sara (2015) A screening on Specific Learning Disorders in an Italian speaking high genetic homogeneity area. Research in Developmental Disabilities, 45-46. pp. 329-342. ISSN 0891-4222

Cappa, Claudia and Grosso, Laura and Rossi, Viviana and Giulivi, Sara (2013) Italiano Speciale DSA. CEDAM scuola.

Cappa, Claudia and Grosso, Laura and Rossi, Viviana and Giulivi, Sara (2013) Storia Speciale DSA. Petrini.

Whalen, Douglas H. and Giulivi, Sara and Nam, Hosung and Levitt, Andrea G. and Hallé, Pierre and Goldstein, Louis M. (2012) Biomechanically Preferred Consonant-vowel Combinations Fail to Appear in Adult Spoken Corpora. Language and Speech, 55. pp. 503-515. ISSN 0023-8309

Nam, Hosung and Goldstein, Louis M. and Giulivi, Sara and Levitt, Andrea G. and Whalen, Douglas H. (2012) Computational simulations of CV combination preferences in babbling. Journal of Phonetics, 41 (2). pp. 63-77. ISSN 0095-4470

Giulivi, Sara and Whalen, Douglas H. and Goldstein, Louis M. and Nam, Hosung and Levitt, Andrea G. (2012) Coordinazione di gesti consonantici e vocalici nel babbling. Teoria Frame-Content vs Articulatory Phonology. In: Proceedings of the 34th Annual Conference of the Società Italiana di Glottologia UNSPECIFIED.

Cappa, Claudia and Giulivi, Sara (2012) Dislessia e bilinguismo: qualcosa in comune? Babylonia, 3. pp. 60-63.

Giulivi, Sara and Whalen, Douglas H. and Goldstein, Louis M. and Nam, Hosung and Levitt, Andrea G. (2011) An Articulatory Phonology account of preferred consonant-vowel combinations. Language Learning and Development, 7 (3). pp. 202-225. ISSN 1547-5441

Whalen, Douglas H. and Giulivi, Sara and Goldstein, Louis M. and Nam, Hosung and Levitt, Andrea G. (2011) Response to MacNeilage and Davis and to Oller. Language Learning and Development, 7 (3). pp. 243-249. ISSN 1547-5441

Giulivi, Sara and Zmarich, C and Vayra, M (2010) Dal babbling alla lingua materna. Tendenze universali e aspetti linguo-specifici nello sviluppo fonetico di due bambini italiani. In: Proceedings of the 6° National Conference of the Associazione Italiana Scienze della Voce (AISV): “ Parlare con le macchine, parlare alle macchine: La dimensione interazionale della comunicazione verbale” UNSPECIFIED.

This list was generated on Tue Sep 28 13:27:00 2021 CEST.