Items where Author is "Fandiño Pinilla , Martha Isabel"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Number of items: 28.

Asenova, Miglena and D'Amore, Bruno and Fandiño Pinilla, Martha Isabel and Iori, Maura and Santi, George and Sbaragli, Silvia (2020) Parole sconosciute non matematicamente rilevanti: influenzano davvero la risoluzione di un problema? Un ottimo spunto di riflessione per un dialogo tra diverse teorie. La matematica e la sua didattica, 28 (2). pp. 199-253. ISSN 1120-9968

D'Amore, Bruno and Fandiño Pinilla, Martha Isabel and Marazzani, Ines and Sbaragli, Silvia (2019) Le difficoltà di apprendimento in matematica. Pitagora, Bologna, Italia.

D'Amore, Bruno and Fandiño Pinilla, Martha Isabel and Sbaragli, Silvia (2017) Sulla natura degli oggetti matematica, in relazione con la didattica della matematica. La matematica e la sua didattica, 2. pp. 119-162.

Branchetti, L and Cerasoli, A and D'Amore, Bruno and Fandiño Pinilla, Martha Isabel and Mammarella, Irene and Nicosia, Gaia and Passaponti, E and Peres, E and Poretti, Claudio and Sbaragli, Silvia and Vastarella, Sergio (2016) Matematica da Amare. Firenze: Giunti scuola.

D'Amore, Bruno and Fandiño Pinilla, Martha Isabel and Santi, George and Sbaragli, Silvia (2012) Some Relations between Semiotics and Didactic of Mathematics. In: Research on Mathematical Education and Mathematics Applications. Mathamatics Education and Multimedia Laboratory, Rhodes, Greek, pp. 139-158.

D'Amore, Bruno and Fandiño Pinilla, Martha Isabel and Santi, George and Sbaragli, Silvia (2012) Some current researches in progress on the meaning of mathematical objects and about relations between semiotics and didactic at the NRD of Bologna. In: Avgerin, EP and Gagatsis, Athanasios, (eds.) Research on Mathematical Education and Mathematics Applications. Rhodes, Greece: Mathamatics Education and Multimedia Laboratory, pp. 139-158. ISBN 978-960-93-3768-7

D'Amore, Bruno and Fandiño Pinilla, Martha Isabel and Santi, George and Sbaragli, Silvia (2012) Some relations between semiotics and didactic of mathematics. Mediterranean journal for research in mathematics education, 11 (1-2). pp. 35-57. ISSN 1450-1104

D'Amore, Bruno and Fandiño Pinilla, Martha Isabel and Sbaragli, Silvia (2011) Combinatoria, statistica, probabilità. Progetto: Matematica nella scuola primaria, percorsi per apprendere. Pitagora.

Fandiño Pinilla, Martha Isabel (2011) Curricolo, competenze e valutazione in matematica. In: D'Amore, Bruno and Fandiño Pinilla, Martha Isabel and Sbaragli, Silvia, (eds.) Pitagora, Bologna, Italia, pp. 1-135.

Sbaragli, Silvia and Arrigo, George and D'Amore, Bruno and Fandiño Pinilla, Martha Isabel and Frapolli, Aldo and Frigerio, Danilo and Villa, Oliver (2011) Epistemological and Didactic Obstacles: the influence of teachers' beliefs on the conceptual education of students. Mediterranean journal for research in mathematics education, 10. pp. 61-102. ISSN 1450-1104

D'Amore, Bruno and Fandiño Pinilla, Martha Isabel and Sbaragli, Silvia (2011) Frazioni. Progetto: Matematica nella scuola primaria, percorsi per apprendere. Pitagora.

Fandiño Pinilla, Martha Isabel and Sbaragli, Silvia (2011) Matematica di base per insegnare nella scuola primaria. Pitagora, Bologna, Italia, pp. 1-183.

D'Amore, Bruno and Fandiño Pinilla, Martha Isabel and Sbaragli, Silvia (2011) Numeri. Progetto: Matematica nella scuola primaria, percorsi per apprendere. Pitagora. ISBN 88-371-1840-6

D'Amore, Bruno and Fandiño Pinilla, Martha Isabel (2011) Spunti di storia della matematica ad uso didattica nella scuola primaria. In: D'Amore, Bruno and Fandiño Pinilla, Martha Isabel and Sbaragli, Silvia, (eds.) Pitagora, Bologna, Italia, pp. 1-214.

D'Amore, Bruno and Fandiño Pinilla, Martha Isabel and Sbaragli, Silvia (2011) Trasformazioni geometriche. Progetto: Matematica nella scuola primaria, percorsi per apprendere. Pitagora.

D'Amore, Bruno and Fandiño Pinilla, Martha Isabel and Sbaragli, Silvia (2011) Una raccolta ragionata di problemi. Progetto: Matematica nella scuola primaria, percorsi per apprendere. Pitagora.

D'Amore, Bruno and Fandiño Pinilla, Martha Isabel and Marazzani, Ines and Sbaragli, Silvia (2010) La didáctica y la dificultad en matemática. Magisterio, Bogotà - Col, pp. 1-208.

D'Amore, Bruno and Fandiño Pinilla, Martha Isabel and Marazzani, Ines and Santi, George and Sbaragli, Silvia (2009) Il ruolo dell'epistemololgia dell'insegnante nelle pratiche d'insegnamento. Insegnamento della matematica e delle scienze integrate, 32B (2). pp. 171-192. ISSN 1123-7570

Arrigo, Gianfranco and D'Amore, Bruno and Fandiño Pinilla, Martha Isabel and Frapolli, Aldo and Frigerio, Danilo and Sbaragli, Silvia and Villa, Oliver (2009) Ostacoli epistemologici e didattici: influenze delle convinzioni degli insegnanti sulla formazione concettuale degli studenti (I e II parte). In: Poster esposto nel “V colloque sur la recherche dans les HEP: Formation et pratiques d’enseignement en questions”. Locarno, Svizzera, 23 -24 aprile 2009.

D'Amore, Bruno and Fandiño Pinilla, Martha Isabel and Marazzani, Ines and Sbaragli, Silvia (2008) Difficoltà nell'apprendimento della matematica. In: Didattica della matematica e azioni d’aula.

D'Amore, Bruno and Arrigo, Gianfranco and Bonilla Estevez, Martha and Fandiño Pinilla, Martha Isabel and Piatti, Alberto and Rodriguez Bejarano, Jorge and Rojas Garzon, Pedro Javier and Romero Cruz, Jaime Humberto and Sbaragli, Silvia (2008) El "sentido del infinito". Epsilon, 22 (2). pp. 187-216.

Fandiño Pinilla, Martha Isabel and Santi, George and Sbaragli, Silvia (2008) Insegnamento e apprendimento delle frazioni in aula. Archetipolibri, Bologna, Italia, pp. 1-121.

D'Amore, Bruno and Fandiño Pinilla, Martha Isabel and Marazzani, Ines and Sbaragli, Silvia (2008) La didattica e le difficoltà in matematica. Edizioni Centro Studi Erickson, Trento, Italia, pp. 1-160.

D'Amore, Bruno and Fandiño Pinilla, Martha Isabel and Marazzani, Ines and Santi, George and Sbaragli, Silvia (2008) Le rôle de l'épistémologie de l'enseignant dans les pratiques d'enseignement. In: Les didactiques et leurs rapports à l’enseignement et à la formation. Quel statut épistémologique de leurs modèles et de leurs résultats?.

Campolucci, Lorella and Maori, Danila and Fandiño Pinilla, Martha Isabel and Sbaragli, Silvia (2006) Cambi di convinzione sulla pratica didattica concernente le frazioni. La matematica e la sua didattica, 3. pp. 353-400. ISSN 1120-9968

D'Amore, Bruno and Arrigo, Gianfranco and Bonilla Estevez, Martha and Fandiño Pinilla, Martha Isabel and Piatti, Alberto and Rojas Garzon, Pedro Javier and Rodriguez Bejarano, Jorge and Romero Cruz, Jaime Humberto and Sbaragli, Silvia (2004) Il "senso dell’infinito". La matematica e la sua didattica, 4. pp. 46-83. ISSN 1120-9968

D'Amore, Bruno and Fandiño Pinilla, Martha Isabel and Gabellini, Giorgio and Marazzani, Ines and Masi, Franca and Sbaragli, Silvia (2004) Infanzia e matematica. Didattica della matematica nella scuola dell'infanzia. Strumenti per formaz.:saperi e didattiche, 18 . Pitagora, Bologna, Italia, pp. 1-204. ISBN 8837115245

Fandiño Pinilla, Martha Isabel and Sbaragli, Silvia (2001) Matematica di base per insegnanti in formazione. Pitagora, Bologna, Italia, pp. 1-169.

This list was generated on Thu Apr 18 08:15:14 2024 CEST.