Sbaragli, Silvia (2019) Il ruolo della comprensione del testo nella risoluzione dei problemi. In: D'Amore, Bruno and Sbaragli, Silvia, (eds.) Didattica della matematica e professionalità docente. Pitagora, Bologna, Italia, pp. 47-50.
![]() |
Text
Il ruolo della comprensione del testo nella risoluzione dei problemi.pdf Download (163kB) |
Abstract
In this article some reflections related to the role of text comprehension are proposed in order to be able to face the resolution of a mathematical problem, starting from the interpretation carried out by different researchers in Mathematics Education.
Item Type: | Chapter in book |
---|---|
Subjects: | Mathematical sciences > Mathematics Education > Research & study skills in education |
Department/unit: | Dipartimento formazione e apprendimento > Centro competenze didattica della matematica |
Depositing User: | Silvia Sbaragli |
Date Deposited: | 22 Jan 2021 07:48 |
Last Modified: | 22 Jan 2021 07:59 |
URI: | http://repository.supsi.ch/id/eprint/12288 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |