Items where Subject is "Education > Academic studies in education > Academic studies in specialist education"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Jump to: B | G | H | M | P
Number of items at this level: 13.

B

Brodard, Fabrice and Pettignano, Marina and Quartier, Vincent and Roman, Pascal (2018) Évaluation de l’impact d’une plateforme interactive pour le développement des compétences pratiques dans l’examen psychologique de l’enfant. Revue internationale des technologies en pédagogie universitaire, 15 (2). ISSN 1708-7570

Bucher, Roberto (2014) Rapid Controller Prototyping at the SUPSI laboratory. In: Visita dei docenti delle SUP svizzere a Manno - Organizzazione Siemens AG, 09.05.2014, Manno. (Submitted)

G

Geronimi, Elisa and Zanchin, Laura and Mainardi, Michele and Hättich, Achim (2020) Uso dei media da parte di giovani con disabilità intellettive nella Svizzera italiana. Italian Journal of special education for inclusion, 8 (2). pp. 72-80.

Geronimi, Elisa (2023) Qualité de vie des personnes ayant une déficience intellectuelle légère ou modérée : le rôle des prestations socio-éducatives et d’autres variables environnementales et personnelles. PhD thesis, Université de Fribourg.

Gola, Giancarlo (2015) Application du logiciel: exemple d’utilisation au sein d’études sur l’enseignement/apprentissage en contexte scolaire. In: De Gregorio, Eugenio and Arcidiacono, Francesco and Padiglia, Sheila, (eds.) Techniques d’analyse qualitative: le logiciel ATLAS.ti. Editions Universitaires Européennes, Sarrebruck. ISBN 9783841679284

Gola, Giancarlo (2015) La visione professionale degli insegnanti – Una ricerca qualitativa. Orientamenti Pedagogici - Rivista internazionale di scienze dell'educazione, 62 (1). pp. 39-58.

Gola, Giancarlo (2015) Ricercare un sapere sull'insegnamento attraverso la visione professionale di insegnanti esperti. Ricercazione - Erickson Ricerca educativa, valutativa e studi sociali sulle politiche e il mondo giovanile, 7 (2). pp. 277-298.

H

Hättich, Achim and Zanchin, Laura and Geronimi, Elisa and Mainardi, Michele (2020) Uso dei media da parte degli allievi delle scuole speciali. La situazione in Svizzera e nel cantone Ticino. Centro competenze bisogni educativi, scuola e società (BESS), Locarno. ISBN 978-88-85585-35-5

M

Mainardi, Michele (2018) Bambini con disabilità evolutive e (l’irrinunciabilità del) gioco spontaneo. In: Besio, Serenella and Zappaterra, Tamara, (eds.) CHILDREN’S PLAY. MULTIFACETED ASPECTS. Education (13). Publishing House ETS, Pisa, pp. 83-96. ISBN 978-884675191-1

Mainardi, Michele (2017) Contribution from special education to the promotion of play for “the sake of play. In: Besio, Serenella and Stancheva-Popkostadinova, Vaska and Bulgarelli, Daniela, (eds.) Theoretical models descriptive of play development of children with disabilities. De Gruyter academic publishing.

Mainardi, Michele (2021) Educational accessibility: a catalyst for innovative practices. In: Accessibility or Reinventing Education. ISTE Edition, London, pp. 83-101. ISBN 978-1-78948-011-5

Mainardi, Michele (2014) L’apport de la « défectologie moderne » aux pédagogies: en deçà de la zone proximale de développement (ZPD). In: Bernié, Jean-Paul and Brossard, Michel, (eds.) Vygotski et l'école. Apports et limites d'un modèle théorique. Etudes sur l'éducation . Presses Universitaires de Bordeaux, Bordeaux, pp. 357-365. ISBN 2867818931

P

Prandi, Cesarina and Venturini, Giulia and Rocco, Gennaro and Mari, Rosaria and Vellone, Ercole and Alvaro, Rosaria (2014) Nodol- Studio descrittivo delle reti di Cure Palliative e terapie del dolore in Italia. Rivista Italiana di Cure Palliative (2).

This list was generated on Thu Apr 18 10:44:03 2024 CEST.