Items where Subject is "Education > Academic studies in education > Academic studies in primary education"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Jump to: B | C | F | O | P | Z
Number of items at this level: 15.

B

Bocchi, Pier Carlo (2014) Spécificité de l'action didactique des enseignants de soutien et évolution des pratiquies de différentiation. UNSPECIFIED. La nouvelle revue de l'apprentissage et de la scolarisation, 66 (2). pp. 171-190. ISSN 1957-0341

C

Cignetti, Luca (2015) Tracce del parlato nello scritto degli apprendenti L1 del Canton Ticino: la costruzione relativa. UNSPECIFIED. In: Bruno, Carla and Casini, Simone and Gallina, Francesca and Siebetcheu, Raymond, (eds.) lurilinguismo/Sintassi, Atti del XLVI Congresso Internazionale di Studi della Società di Linguistica Italiana (SLI), Siena, 27-29 settembre 2012. Bulzoni, Roma, pp. 613-624.

Corridoni, Tommaso and Ramelli, Sandra and Pedroli-Conrad, Odile (2013) Le bois inépuisable. UNSPECIFIED. In: Journées de Chamonix - Jouer ou apprendre ? , 21 - 24 maggio 2013, Chamonix, France. (Unpublished)

F

Fornara, Simone (2017) Viaggi di immagini e parole. La didattica dell’italiano nella scuola primaria con gli albi illustrati e i silent books. UNSPECIFIED. Italica Wratislaviensia, 8 (1). pp. 65-84. ISSN 2084-4514

Fornara, Simone and Cignetti, Luca and Demartini, Silvia (2016) Come TIscrivo? La scrittura a scuola tra teoria e didattica. UNSPECIFIED. In: Fornara, Simone and Cignetti, Luca and Demartini, Silvia, (eds.) Aracne, Roma. ISBN 9788854891722

Fornara, Simone and Sbaragli, Silvia (2017) Italmatica. L’importanza del dizionario nella risoluzione di problemi matematici. UNSPECIFIED. In: De Renzo, Francesco and Piemontese, Maria Emanuela, (eds.) Educazione linguistica e apprendimento/insegnamento delle discipline matematico-scientifiche. Aracne, Roma, pp. 211-224. ISBN 9788825500301

Fornara, Simone and del Bono, Raffaella (2017) Punto e virgola. La battaglia navale della punteggiatura: un gioco didattico per rinnovare un esercizio tradizionale. UNSPECIFIED. La Vita Scolastica (7). pp. 16-17.

O

Ostinelli, Marcello (2016) La storia dell'educazione civica in Ticino e il dibattito attuale. UNSPECIFIED. Archivio storico ticinese (160). pp. 102-111.

Ostinelli, Marcello (2017) Le trasformazioni del sapere scolastico in Svizzera. Presentazione degli "Annali di storia dell'educazione e delle istituzioni scolastiche", 23/2016. UNSPECIFIED. In: Le trasformazioni del sapere scolastico in Svizzera, 14.02.2017, Biblioteca cantonale di Bellinzona.

P

Pensa, Iolanda and Haddow-Flood, Isla and Martinelli, Luca and Coletta, Claudio and Wiens, Kelsey (2012) WikiAfrica Primary School Feasibility Study. UNSPECIFIED. Documentation (Unpublished)

Z

Zanolla, Giovanna (2014) Risultati nelle prove standardizzate e note degli insegnanti a confronto. Una ricerca empirica sulle competenze in matematica nelle scuole elementari del Canton Ticino. UNSPECIFIED. In: SSRE congresso 2014 - competenza e prestazione nella ricerca in educazione, 23-25 July, Lucerna. (Submitted)

Zanolla, Giovanna (2014) Standardized tests vs. teachers 'Grades: what are the most equal? An experience from Canton Ticino, Switzerland. UNSPECIFIED. In: Abstracts of the 8th International Technology, Education and Development Conference 8th International Technology, Education and Development Conference, 10th-12th March, 2014, Valencia, Spain.

Zanolla, Giovanna (2014) Why do children differ in mathematical competencies? The experience of a standardized test in the primary school of Canton Ticino, Switzerland. UNSPECIFIED. International Journal of Teaching and Education, 2 (3). pp. 155-167. ISSN 2336-2022

Zanolla, Giovanna (2014) Why do children differ in mathematical competencies? The experience of a standardized test in the primary school of Canton Ticino, Switzerland. UNSPECIFIED. In: Proceedings of the conference IISES Academic Conference, 24-27 June 2014, Reykjavik, Iceland. (In Press)

Zanolla, Giovanna (2017) The origins of the gender gap in math. Evidences of a study in the primary school in the Swiss canton of Ticino. UNSPECIFIED. In: Book of abstracts of the Gender & Education Conference Generative feminism(s): working across/within/through borders, 21.06.2017-23.06.2017, Middlesex University London.

This list was generated on Mon Dec 10 22:54:25 2018 CET.