Items where Subject is "Education > Academic studies in education > Academic studies in primary education"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Jump to: B | C | F | O | P | R | W | Z
Number of items at this level: 28.

B

Benini, Sara and Pettignano, Marina (2020) Transizioni nella prima infanzia: entrata nella Scuola dell’infanzia e passaggio alla Scuola elementare. Le prospettive di docenti e genitori. Project Report UNSPECIFIED

Beretta Piccoli, Raffaele (2021) Complessità e differenza nella relazione educativa. Cenobio (LXX-1). pp. 5-18. ISSN 0008-896X

Bocchi, Pier Carlo (2015) Gestes d'enseignement. L'agir didactique dans les premières pratiques d'écrit. Exploration. Recherches en sciences sociales, 171 . Peter Lang, Bern, Suisse. ISBN 978-3-0343-2012-2

Bocchi, Pier Carlo (2014) Spécificité de l'action didactique des enseignants de soutien et évolution des pratiquies de différentiation. La nouvelle revue de l'apprentissage et de la scolarisation, 66 (2). pp. 171-190. ISSN 1957-0341

Botturi, Luca (2021) “Draw the Internet”. A visual exploration of how children think an everyday technology. Journal of Media Literacy Education. pp. 35-48.

C

Cignetti, Luca and Fornara, Simone and Manetti, Elisa Désirée (2023) La scrittura nel terzo millennio. Franco Cesati, Firenze. ISBN 979-12-5496-072-1

Cignetti, Luca (2015) Tracce del parlato nello scritto degli apprendenti L1 del Canton Ticino: la costruzione relativa. In: Bruno, Carla and Casini, Simone and Gallina, Francesca and Siebetcheu, Raymond, (eds.) lurilinguismo/Sintassi, Atti del XLVI Congresso Internazionale di Studi della Società di Linguistica Italiana (SLI), Siena, 27-29 settembre 2012. Bulzoni, Roma, pp. 613-624.

Clerici, Renata and Gola, Giancarlo and Cisco, Emanuela (2013) Quali-Quant Analysis of the Statistical Content in Italian Primary School General Books. International Journal of Multiple Research Approaches, 7 (1). pp. 96-109.

Corridoni, Tommaso and Ramelli, Sandra and Pedroli-Conrad, Odile (2013) Le bois inépuisable. In: Journées de Chamonix - Jouer ou apprendre ?, 21 - 24 maggio 2013, Chamonix, France. (Unpublished)

F

Falcade Pincolini, Rossana and Strozzi, P. (2009) Construction and representation of space in 5-year-old children: The Village Game. In: Barbarin, O. and Frome, P., (eds.) The Handbook of Developmental Science and Early Schooling: Translating basic research into Practice. University of North Carolina. ISBN 978-1-60623-302-3

Fornara, Simone (2017) Sull’arte di comporre albi illustrati divergenti: la trilogia del cappello di Jon Klassen. Opera Nuova (2). pp. 89-98. ISSN 1663-2982

Fornara, Simone (2017) Viaggi di immagini e parole. La didattica dell’italiano nella scuola primaria con gli albi illustrati e i silent books. Italica Wratislaviensia, 8 (1). pp. 65-84. ISSN 2084-4514

Fornara, Simone and Cignetti, Luca and Demartini, Silvia (2016) Come TIscrivo? La scrittura a scuola tra teoria e didattica. In: Fornara, Simone and Cignetti, Luca and Demartini, Silvia, (eds.) Aracne, Roma. ISBN 9788854891722

Fornara, Simone and Demartini, Silvia (2022) Il progetto editoriale Sgrammit per insegnare a riflettere sulla lingua nella scuola primaria: dall’oblio della grammatica alla trasposizione didattica. In: Giovanardi, Claudio and De Roberto, Elisa and Testa, Andrea, (eds.) Dal testo al testo. Lettura, comprensione e produzione. Franco Cesati Editore, Firenze, pp. 81-90. ISBN 9788876679513

Fornara, Simone and Sbaragli, Silvia (2017) Italmatica. L’importanza del dizionario nella risoluzione di problemi matematici. In: De Renzo, Francesco and Piemontese, Maria Emanuela, (eds.) Educazione linguistica e apprendimento/insegnamento delle discipline matematico-scientifiche. Aracne, Roma, pp. 211-224. ISBN 9788825500301

Fornara, Simone and del Bono, Raffaella (2017) Punto e virgola. La battaglia navale della punteggiatura: un gioco didattico per rinnovare un esercizio tradizionale. La Vita Scolastica (7). pp. 16-17.

O

Ostinelli, Marcello (2016) La storia dell'educazione civica in Ticino e il dibattito attuale. Archivio storico ticinese (160). pp. 102-111.

Ostinelli, Marcello (2017) Le trasformazioni del sapere scolastico in Svizzera. Presentazione degli "Annali di storia dell'educazione e delle istituzioni scolastiche", 23/2016. In: Le trasformazioni del sapere scolastico in Svizzera, 14.02.2017, Biblioteca cantonale di Bellinzona.

P

Pensa, Iolanda and Haddow-Flood, Isla and Martinelli, Luca and Coletta, Claudio and Wiens, Kelsey (2012) WikiAfrica Primary School Feasibility Study. Documentation (Unpublished)

Piricò, Matteo Luigi (2019) Il paesaggio sonoro tra empowerment e inclusione: una proposta didattica. In: Atti preliminari del Convegno scientifico internazionale "Turismo musicale: storia, geografia, didattica" Convegno scientifico internazionale "Turismo musicale: storia, geografia, didattica", Cremona.

Piricò, Matteo Luigi (2022) Psychology of music emotion and teaching effectiveness: a promising combination. In: VIII International Congress on Emotional Intelligence (VIII ICEI), 30 august to 2 september 2022, Palermo.

R

Rocca, Lorena and Piricò, Matteo Luigi (2020) I suoni dei luoghi per la cura del paesaggio. Scuola Ticinese (337). ISSN 2504-2807

W

Wolfgang, Sahlfeld (2023) Catechism primers in Italian-speaking Switzerland and Lombardy. In: Juska-Bacher, Britta and Grenby, Matthew and Laine, Tuija and Sroka, Wendelin, (eds.) Learning to Read, Learning Religion. John Benjamins, Amsterdam, pp. 259-271. ISBN 9789027212825

Z

Zanolla, Giovanna (2014) Risultati nelle prove standardizzate e note degli insegnanti a confronto. Una ricerca empirica sulle competenze in matematica nelle scuole elementari del Canton Ticino. In: SSRE congresso 2014 - competenza e prestazione nella ricerca in educazione, 23-25 July, Lucerna. (Submitted)

Zanolla, Giovanna (2014) Standardized tests vs. teachers 'Grades: what are the most equal? An experience from Canton Ticino, Switzerland. In: Abstracts of the 8th International Technology, Education and Development Conference 8th International Technology, Education and Development Conference, 10th-12th March, 2014, Valencia, Spain.

Zanolla, Giovanna (2014) Why do children differ in mathematical competencies? The experience of a standardized test in the primary school of Canton Ticino, Switzerland. International Journal of Teaching and Education, 2 (3). pp. 155-167. ISSN 2336-2022

Zanolla, Giovanna (2014) Why do children differ in mathematical competencies? The experience of a standardized test in the primary school of Canton Ticino, Switzerland. In: Proceedings of the conference IISES Academic Conference, 24-27 June 2014, Reykjavik, Iceland. (In Press)

Zanolla, Giovanna (2017) The origins of the gender gap in math. Evidences of a study in the primary school in the Swiss canton of Ticino. In: Book of abstracts of the Gender & Education Conference Generative feminism(s): working across/within/through borders, 21.06.2017-23.06.2017, Middlesex University London.

This list was generated on Thu Apr 25 11:23:41 2024 CEST.