Items where Subject is "Education > Research & study skills in education"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Jump to: A | B | C | D | E | J | K | M | O | P | S | Z
Number of items at this level: 41.

A

Attar, Liliana and Berger, Emanuele and Cattaneo, Angela and Faggiano, Enrico and Guidotti, Cesiro (2006) Scuola a tutto campo: Indicatori del sistema educativo ticinese 2005. Ufficio studi e ricerche, Bellinzona.

B

Bignami, Filippo and Bednarz, Furio (2014) Development and implementation of ECVET tools: Switzerland. In: Woźniak, I. and Pimenow, M., (eds.) ECVET points for selected vocational qualifications and competences in construction industry. How to use them? ITeE - Institute for Sustainable Technologies, Radom, Poland, Gdansk, Radom.

Bitetti, Leandro and Huber, Andrea (2017) L’interprofessionalità legata all'imprenditorialità. Iride, 3. pp. 25-27. ISSN 2504-2742

C

Cadoni, Ezio and Forni, Daniele and Botturi, Luca (2008) Learning by Seeing: The TEMAS Multimedia Learning Objects for Civil Engineers. TechTrends, Volume (5). pp. 17-21. ISSN 1559-7075

Cappa, Claudia and Giulivi, Sara (2012) Dislessia e bilinguismo: qualcosa in comune? Babylonia, 3. pp. 60-63.

Cappa, Claudia and Meloni, Fabrizio and Muzio, Carlo and Schilirò, Antonino and Bastiani, Luca and Giulivi, Sara (2015) A screening on Specific Learning Disorders in an Italian speaking high genetic homogeneity area. Research in Developmental Disabilities, 45-46. pp. 329-342. ISSN 0891-4222

Cattaneo, Angela (2011) Così è (se vi pare). Alcune riflessioni sulla seconda edizione di Scuola a tutto campo, gli indicatori del sistema educativo ticinese. Scuola ticinese, 15. pp. 6-8.

Cattaneo, Angela (2010) Scuola a tutto campo: Indicatori del sistema scolastico ticinese 2010. SUPSI - Dipartimento formazione e apprendimento. ISBN 978-88-905450-0-9

Cattaneo, Angela (2007) Un insieme di indicatori per una "scuola a tutto campo". Dati-statistiche e società, 6 (2). pp. 8-12.

Cattaneo, Angela and Marcionetti, Jenny and Mariotta, Myrta (2011) Innovations ou changements pour l’école tessinoise? In: Congresso della Società Svizzera di Ricerca in Educazione., Giugno 2011, Basilea.

Cignetti, Luca (2016) Tipologie e frequenza degli errori di ortografia nella scrittura degli apprendenti. In: Cignetti, Luca and Demartini, Silvia and Fornara, Simone, (eds.) Come TIscrivo? La scrittura a scuola tra teoria e didattica. Aracne, Rome, Italy, pp. 19-36.

Crescentini, Alberto (2014) Dalla scuola per la scuola. DIMAT: un approccio differenziato per l’insegnamento della matematica. Quaderni di ricerca . DFA-SUPSI, Locarno.

Crescentini, Alberto and Castelli, Luciana and Marcionetti, Jenny (2013) Mixed methods in educational research experience and results from applied research (Workshop). In: International Conference on Education & Educational Psychology 2013 (ICEEPSY 2013), 3 - 5 ottobre 2013, Antalya, Turchia.

Crescentini, Alberto and Kiburtz, Lorenza (2012) The school improvement advisor: "Supporting schools in the management of changes". Technical Report UNSPECIFIED

Crescentini, Alberto and Mock, Elena (2015) Prefazione. In: Addimando, Loredana and Casabianca Schlichting, Elena, (eds.) L’esperienza Cabri Elem in alcune classi di scuola elementare. CIRSE, Locarno, pp. 7-8. ISBN 978-88-941240-0-2

Crescentini, Alberto and Salvisberg, Miriam and Zampieri, Sandra (2015) Le prove standardizzate in educazione: una riflessione tra valutazione di sistema e valutazione individuale. Scuola ticinese (324). pp. 15-18.

Crescentini, Alberto and Salvisberg, Miriam and Zanolla, Giovanna (2014) Prove standardizzate di Matematica per la scuola elementare I. Quaderni di ricerca (8). DFA-SUPSI, Locarno.

Crescentini, Alberto and Zanolla, Giovanna (2013) The evaluation of mathematical competence: elaboration of a standardized test in Ticino (Southern Switzerland). In: International Conference on Education & Educational Psychology 2013 (ICEEPSY 2013), 2-5 October, Antalya, Turkey. (Submitted)

D

D`Alessio, Germana and Rinaldini, Edmondo (2005) Indagine sul fabbisogno di competenze linguistiche nelle aziende ticinesi. Documentation SUPSI SLM

Donati, Mario and Casabianca Schlichting, Elena and Castelli, Luciana and Cattaneo, Angela and Crescentini, Alberto and Marcionetti, Jenny and Ragazzi, Serena and Zanolla, Giovanna (2013) A cavallo tra formazione e inserimenti lavorativi (Simposio). In: Congresso della Società Svizzera di Ricerca in Educazione, 21 - 23 agosto 2013, USI Lugano.

E

Egloff, Michele and Zahner Rossier , Claudia (2005) Die Rolle der Schulen bei den Entscheidungsprozessen – Resultate aus der PISA-Studie und dem International Survey of Upper Secondary Schools (ISUSS). In: Congresso annuale della SSRE, 21-23 Sett 2005, Lugano. (Unpublished)

J

Jean, Giacinta (1990) 1990 Palazzo Jacini a Casalbuttano. In: Roncai, L., (ed.) L'architetto Luigi Voghera e il suo tempo. Franco Angeli.

K

Kocher, Urs (2017) Educare allo sviluppo sostenibile - Pensare al futuro, agire oggi. Edizioni Centro Studi Erickson, Trento, Italia. ISBN 978-88-590-1302-0

M

Mainardi, Michele and Zgraggen, Lara (2008) Minori e internet: indagine sui comportamenti dei minori in internet e sull'uso del PC nella Svizzera italiana. Project Report Ed. SUPSI/DSAS, Manno

Marcionetti, Jenny (2015) How Swiss middle school students approach and live the imminent transition from compulsory to post-compulsory education. In: ECER 2015: Education and Transition - Contributions from Educational Research, 8-11 september2015, Budapest.

Marcionetti, Jenny (2014) L’étude de la solution transitoire du Pretirocinio d’orientamento: un exemple de recherche bénéficiant de méthodologies mixtes. In: Crescentini, Alberto and Pagnossin, Elisabetta, (eds.) Méthodes mixtes de recherche en éducation. Revue des Hautes écoles pédagogiques et institutions assimilées de Suisse romande et du Tessin, pp. 151-167.

Martone, Andrea and Sciaroni, Filippo and Righetti, Alan (2018) Measuring the Impact of Training on Public Manager Performance: The Case of Canton Ticino (An Ex-Post Analysis). In: Outcome-Based Performance Management in the Public Sector. System Dynamics for Performance Management. Springer, Cham. ISBN 978-3-319-57017-4 (Online)978-3-319-57018-1

Mustacchi, Claudio (2008) La ragione delle passioni. In: Bernasconi Pedrolini, Marina, (ed.) Coltiva le tue passioni. Dalla narrazione autobiografica ai progetti formativi per riscoprire il piacere di imparare e educare. Franco Angeli, Milano, pp. 81-97. ISBN 978-88-464-9961-5

O

Ostinelli, Marcello (2014) Presentazione del Rapporto finale sulla sperimentazione dell'insegnamento di Storia delle religioni nella scuola media ticinese. In: Presentazione del Rapporto finale sulla sperimentazione dell'insegnamento di Storia delle religioni nella scuola media ticinese., 27 maggio 2014, Locarno, Dipartimento formazione e apprendimento. (Unpublished)

Ostinelli, Marcello (2014) Storia delle religioni nel secondo biennio della scuola media ticinese. Bilancio di una sperimentazione. In: Per una cultura religiosa nella scuola pubblica, 14 giugno 2014, Mendrisio, Aula Magna del centro scolastico comunale di Canavée. (Unpublished)

P

Pezzoli, Lorenzo (2014) Gruppo Fiaba. In: Formazione - i metodi. Raffaello Cortina Editore, Milano, pp. 481-503. ISBN 978-88-6030-679-1

Pica-Smith, Cinzia and Antognazza, Davide and Marland, Joshua and Crescentini, Alberto (2017) A cross-cultural study of Italian and U.S. children’s perceptions of interethnic and interracial friendships in two urban schools. Cogent Education (4).

Pirico, Matteo Luigi (2018) Paesaggio sonoro, senso del sé e apprendimento autentico. Una riflessione tra semiotica, psicologia cognitiva e pedagogia per competenze. In: Rocca, L., (ed.) Paesaggi sonori. Tracce educative indisciplinate. Carocci. (In Press)

S

Sahlfeld, Wolfgang (2012) Recensione di: Simone Giusti, Insegnare con la letteratura. Scuola e didattica. Problemi e orientamenti per la scuola secondaria di primo grado. pp. 88-89.

Z

Zampieri, Sandra (2015) Skills, use and perceptions of ICT by secondary school students through results in the ICILS 2013 test in the Canton of Ticino. In: INTED2015, 2-4 march 2015, Madrid.

Zanolla, Giovanna (2015) Assessing linguistic competences at the primary school. The standardized test development process in Ticino, Switzerland. In: Esera Conference Book 11the ESERA Conference, 31.8.2015 - 04.09.2015, Helsinki, Finlandia.

Zanolla, Giovanna (2016) Educational Inequalities and Formal Mentoring in the Swiss Canton of Ticino. In: Inequalities: Addressing the Growing Challenge for Policymakers Worldwide, 13.06.2016-14.06.2016, London School of Economics, UK. (Submitted)

Zanolla, Giovanna (2015) L'esperienza delle prove standardizzate nelle scuole elementari del Canton Ticino. In: Convegno CH-I: Confronto tra Svizzera e Italia sugli usi delle prove standardizzate in ambito educativo, 11-13 novembre 2015, Locarno. (Submitted)

Zanolla, Giovanna (2017) Social origin and performance in mathematics. Evidence of a study in the primary school in Switzerland. In: Book of abstracts "Intensification, constraint and opportunity: changing roles for parents, schools and communities. Addressing equity and diversity issues" European Research Network about Parents in Education (ERNAPE), 05.07.2017-07.07.2017, University of Roehampton, London, UK.

Zanolla, Giovanna (2014) Standardized tests vs. teachers 'Grades: what are the most equal? An experience from Canton Ticino, Switzerland. In: Abstracts of the 8th International Technology, Education and Development Conference 8th International Technology, Education and Development Conference, 10th-12th March, 2014, Valencia, Spain.

Zanolla, Giovanna (2017) The origins of the gender gap in math. Evidences of a study in the primary school in the Swiss canton of Ticino. In: Book of abstracts of the Gender & Education Conference Generative feminism(s): working across/within/through borders, 21.06.2017-23.06.2017, Middlesex University London.

This list was generated on Thu Nov 23 02:41:48 2017 CET.