Items where Subject is "Creative arts and design > Music > Music education/teaching"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Jump to: G | P
Number of items at this level: 8.

G

Giovannini, Valentina and Coen, Pierre-Françcois and Güsewell, Angelika and Paukovics, Elsa (2018) Accompagnement partagé dans une formation en alternance à l’enseignement instrumental. UNSPECIFIED. Formation et profession, 26 (3). pp. 43-56. ISSN ISSN 1708-7570

Giovannini, Valentina and Coen, Pierre-François and Güsewell, Angelika and Paukovics, Elsa (2018) Formes d’accompagnement à l’intersection des trois lieux: 
institution, terrain et eportfolio. UNSPECIFIED. In: 5° Congresso gEvaPP « Lieux, rythmes et savoirs dans l'alternance: former et évaluer à quoi, quand et où ?, 24-26.10.2018, Ecole professionnelle de Martigny. (Unpublished)

Güsewell, Angelika and Coen, Pierre-François and Paukovics, Elsa and Giovannini, Valentina (2018) Mus-e-port. Suivi scientifique de la mise en place d’un dispositif d’accompagnement des étudiant.e.s en master de pédagogie par portfolio électronique. UNSPECIFIED. In: Terrien, Pascal and Deveney, Guillaume, (eds.) L’intégration du numérique dans l’enseignement. Apprentissage musical, instrumental et vocal. Sciences de l'éducation musicale . L’Harmattan, Paris, pp. 145-198. ISBN ISBN : 978-2-343-13839-8

P

Paukovics, Elsa and Coen, Pierre-François and Güsewell, Angelika and Giovannini, Valentina (2018) L’e-portfolio pour collecter et gérer les traces de l’activité : exemple d’une formation à l’enseignement instrumental et vocal. UNSPECIFIED. The Canadian Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, 9 (3). ISSN ISSN: 1918-2902

Paukovics, Elsa and Giovannini, Valentina and Coen, Pierre-François and Güsewell, Angelika (2015) E-portfolio à 2 ou à 8 mains, quels enjeux dans la formation et la professionnalisation des futurs professeurs d’instrument. UNSPECIFIED. In: Journées francophones de recherche en éducation musicale, ISMT et CMAM, 10-12.12.2015, Tunis. (Unpublished)

Piricò, Matteo Luigi (2018) Paesaggio sonoro, senso del sé e apprendimento autentico. Una riflessione tra semiotica, psicologia cognitiva e pedagogia per competenze. UNSPECIFIED. In: Rocca, L., (ed.) Paesaggi sonori. Tracce educative indisciplinate. Carocci. (In Press)

Piricò, Matteo Luigi and Rigamonti, M (2011) Avanti a tutta musica. UNSPECIFIED. Scuola Ticinese, 15 (306). pp. 12-13.

Piricò, Matteo Luigi and Rigamonti, M (2015) La musica e le neuroscienze cognitive e affettive: ricadute psicologiche e scolastiche. UNSPECIFIED. Scuola ticinese, 4 (322). pp. 55-59.

This list was generated on Sun Aug 18 12:57:00 2019 CEST.