Items where Division is "Dipartimento formazione e apprendimento > Centro innovazione e ricerca sui sitemi educativi" and Year is 2015

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Jump to: A | C | G | M | S | Z
Number of items: 40.

A

Addimando, Loredana and Casabianca Schlichting, Elena (2015) L'esperienza Cabri Elem in alcune classi di scuola elementare. Project Report UNSPECIFIED

Addimando, Loredana and Casabianca Schlichting, Elena (2015) Teaching with Information and Communication Technologies in primary schools: a case from Switzerland. In: European Congress of Psychology, 7th-10th July, University of Milano-Bicocca.

Addimando, Loredana and Zanolla, Giovanna (2015) Didactic practices and parents-teachers co-education activities in primary and secondary schools: a case from Switzerland. In: 10th International Conference of European Research Network About Parents in Education (ERNAPE), 26th-28th August, 2015, University of Tromso, Tromso, Norway..

Antognazza, Davide and Addimando, Loredana (2015) Romoting emotional self-awareness in pre-service teachers: the Being here case. In: Social emotional learning and culture European Network for Social and Emotional Competence (ENSEC).

C

Calvo, Spartaco (2015) Tavola rotonda:la “realtà” delle reti sociali. Le parole sono importanti. Le immagini anche. Scuola Ticinese.

Calvo, Spartaco and Castelli, Luciana and Marcionetti, Jenny and Crescentini, Alberto and Cattaneo, Angela (2015) Inequalities in the education system of Canton Ticino:between preservation and openness. Italian Journal of Social Education.

Calvo, Spartaco and Castelli, Luciana and Marcionetti, Jenny and Crescentini, Alberto and Cattaneo, Angela (2015) Inequality in Canton Ticino’s School System: Between Conservation and (some) Openings. Italian Journal of Sociology of Education, 7 (2). pp. 186-224.

Casabianca Schlichting, Elena and Marcionetti, Jenny and Zanolla, Giovanna (2015) Alcuni risultati della ricerca Snodo sulla transizione dalla scuola dell'obbligo al Secondario II. In: Percorsi scolastici e professionali dopo la Scuola media, Rivera, Switzerland. (Unpublished)

Castelli, Luciana (2015) Equità. In: Cattaneo, Angela, (ed.) Scuola a tutto campo. Indicatori del sistema educativo ticinese. SUPSI, pp. 29-59. ISBN 978-88-905450-4-7

Castelli, Luciana (2015) Il disagio lavorativo dei docenti: il ruolo delle relazioni all’interno della scuola. Scuola Ticinese, 322 (4). pp. 30-34.

Castelli, Luciana and Cattaneo, Angela and Ragazzi, Serena (2015) Il successo scolastico al primo anno di scuola media superiore. Alcuni risultati della ricerca “Tra incognite e opportunità”. Dati – statistiche e società (2). pp. 19-27. ISSN 1424-9790

Castelli, Luciana and Cattaneo, Angela and Ragazzi, Serena (2015) Tra incognite e opportunità. Studio sulla riuscita scolastica degli allievi di prima classe delle Scuole medie superiori. SUPSI, Locarno. ISBN 978-88-905450-7-8

Castelli, Luciana and Galetta, Francesco and Marcionetti, Jenny (2015) Malaise professionnel des enseignants. Regard panoramique sur l’école tessinoise. In: SSRE 2015: l dibattito sulla qualità e sull’educazione, 29 giugno - 1 luglio, San Gallo.

Castelli, Luciana and Marcionetti, Jenny and Galetta, Francesco and Crescentini, Alberto (2015) Toward a validation of ihe Italian version of the Copenaghen Burnout Inventory. Outcomes from a study set in Southern Switzerland. In: ECER 2015: Education and Transition - Contributions from Educational Research, 8-11 september 2015, Budapest.

Cattaneo, Angela (2015) Innovazione, cambiamento e sperimentazione. In: Cattaneo, Angela, (ed.) Scuola a tutto Campo. Indicatori del sistema educativo ticinese 2015. SUPSI, pp. 203-220. ISBN 978-88-905450-4-7

Cattaneo, Angela (2015) Risorse umane. In: Cattaneo, Angela, (ed.) Scuola a tutto Campo. Indicatori del sistema educativo ticinese 2015. SUPSI, pp. 221-280. ISBN 978-88-905450-4-7

Cattaneo, Angela and Castelli, Luciana and Marcionetti, Jenny and Mari, Caterina and Zampieri, Sandra and Zanolla, Giovanna (2015) Scuola a tutto Campo. Indicatori del sistema educativo ticinese 2015. In: Cattaneo, Angela, (ed.) SUPSI. ISBN 978-88-905450-4-7

Crescentini, Alberto (2015) Il dato di ricerca e la sua percezione tra sensazione e decisione. In: The communication of the value of Research and the Benefit of the Citizens, 28 ottobre, Milano - Italy.

Crescentini, Alberto (2015) Introduzione. In: Castelli, Luciana and Cattaneo, Angela and Ragazzi, Serena, (eds.) Tra incognite e opportunità. Quaderni di ricerca (12). SUPSI, Locarno, pp. 7-9. ISBN 978-88-905450-7-8

Crescentini, Alberto (2015) Introduzione. In: Cattaneo, Angela, (ed.) Scuola a tutto campo. Indicatori del sistema educativo ticinese. SUPSI-DFA, Locarno, pp. 9-13. ISBN 978-88-905450-4-7

Crescentini, Alberto and Garuti, Rossella (2015) Nodi cruciali delle prove standardizzate: modalità di realizzazione delle prove, comunicazione e utilizzo dei risultati. In: Confronto tra Svizzera e Italia sugli usi delle prove standardizzate in ambito educativo., 11 - 13 Novembre 2015, Locarno.

Crescentini, Alberto and Mock, Elena (2015) Prefazione. In: Addimando, Loredana and Casabianca Schlichting, Elena, (eds.) L’esperienza Cabri Elem in alcune classi di scuola elementare. CIRSE, Locarno, pp. 7-8. ISBN 978-88-941240-0-2

Crescentini, Alberto and Salvisberg, Miriam and Zampieri, Sandra (2015) Le prove standardizzate in educazione: una riflessione tra valutazione di sistema e valutazione individuale. Scuola ticinese (324). pp. 15-18.

G

Giudici, Francesco and Addimando, Loredana (2015) Pathways to external care: parents strategies and resources. In: 10th International Conference of European Research Network About Parents in Education (ERNAPE), 26th-28th August, 2015, University of Tromso, Tromso, Norway..

Giudici, Francesco and Addimando, Loredana (2015) Pathways to external care: the role of family resources. In: International Conference of the European Sociology Association (ESA), 25-28 agosto, Institute of Sociology of the Academy of Sciences of the Czech Republic, Prague.

M

Marcionetti, Jenny (2015) Benessere, integrazione e civismo. In: Cattaneo, Angela, (ed.) Scuola a tutto campo. Indicatori del sistema scolastico ticinese 2015. CIRSE - DFA/SUPSI, Locarno, pp. 159-201. ISBN 978-88-905450-4-7

Marcionetti, Jenny (2015) How Swiss middle school students approach and live the imminent transition from compulsory to post-compulsory education. In: ECER 2015: Education and Transition - Contributions from Educational Research, 8-11 september2015, Budapest.

Marcionetti, Jenny and Castelli, Luciana and Crescentini, Alberto and Sciaroni, Luca (2015) Translation and Italian validation of the Middle years Development Instrument (MDI). In: ECER 2015: Education and Transition - Contributions from Educational Research, 8-11 september 2015, Budapest.

Marcionetti, Jenny and Zanolla, Giovanna and Casabianca Schlichting, Elena and Ragazzi, Serena (2015) Snodo: percorsi scolastici e professionali dalla scuola media in poi. Project Report UNSPECIFIED

S

Salvisberg, Miriam and Zampieri, Sandra (2015) Valutazioni sotto esame. Piste esplorative per un confronto tra PISA e note scolastiche 2009 e 2012. Project Report CIRSE - DFA/SUPSI

Sciaroni, Luca and Castelli, Luciana and Crescentini, Alberto and Marcionetti, Jenny (2015) Preadolescents’ well-being in Canton Ticino. In: SSRE 2015: Il dibattito sulla qualità e sull’educazione, 29 giugno - 1 luglio, San Gallo.

Z

Zampieri, Sandra (2015) Competenze e risultati. In: Cattaneo, Angela, (ed.) Scuola a tutto campo. Indicatori del sistema educativo ticinese 2015. SUPSI, pp. 127-158. ISBN 978-88-905450-4-7

Zampieri, Sandra (2015) Skills, use and perceptions of ICT by secondary school students through results in the ICILS 2013 test in the Canton of Ticino. In: INTED2015, 2-4 march 2015, Madrid.

Zanolla, Giovanna (2015) Assessing linguistic competences at the primary school. The standardized test development process in Ticino, Switzerland. In: Esera Conference Book 11the ESERA Conference, 31.8.2015 - 04.09.2015, Helsinki, Finlandia.

Zanolla, Giovanna (2015) Il monitoraggio delle note nel sistema scolastico ticinese. Project Report (Submitted)

Zanolla, Giovanna (2015) L'esperienza delle prove standardizzate nelle scuole elementari del Canton Ticino. In: Convegno CH-I: Confronto tra Svizzera e Italia sugli usi delle prove standardizzate in ambito educativo, 11-13 novembre 2015, Locarno. (Submitted)

Zanolla, Giovanna (2015) Percorsi scolastici e titoli di studio. In: Cattaneo, Angela, (ed.) Scuola a tutto campo. Indicatori del sistema educativo ticinese 2015. SUPSI-DFA, pp. 61-124. ISBN 978-88-905450-4-7

Zanolla, Giovanna (2015) Private tutoring in the lower and upper secondary school of Canton Ticino and its role on educational inequalities. In: (Persistent) Inequalities Reconsidered: Social Origin, Education and Social Mobility, 26 - 31 luglio 2015, Centro Congressi Stefano Franscini (CSF), Monte Verità, Ascona - CH.

Zanolla, Giovanna and Addimando, Loredana (2015) Assessing the linguistic competence of primary school children. The development process of a standardized test in Ticino, Switzerland. In: Twenty-second International Conference on Learning, 9-11 July, 2015, Universidad San Pablo CEU. (Unpublished)

Zanolla, Giovanna and Piatti, Alberto (2015) Studio previsionale sul fabbisogno di docenti di scuola elementare in Ticino. Project Report SUPSI , Locarno.

This list was generated on Fri Sep 22 06:37:11 2017 CEST.