Items where Author is "Meier, Emanuele"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Number of items: 16.

Plata, Andrea and Castelli, Luciana and Meier, Emanuele (2023) Monitoraggio del clima di istituto. Aggiornamento, adattamento e validazione del Questionnaire sur l’environnement socio-èducatif (QES). Project Report UNSPECIFIED

Meier, Emanuele (2019) La falsification des test de personnalité en contexte de sélection: nouvelles perspectives théoriques et appliquées à l’usage des responsables en ressources humaines. PhD thesis, Institut de Psychologie de l'Université de Lausanne.

Meier, Emanuele and Dupuis, Marc and Cuneo, Felix (2019) A simulation study on the effectiveness of two indices of insufficient effort responding based on the functional method theory. PLOS ONE. (Submitted)

Dompnier, Benoìt and Smeding, Annique and Meier, Emanuele and Butera, Fabrizio and Baumberger,, B (2018) Les raisons ancrées dans la valeur sociale ont-elles un impact immédiat ou à long terme sur la relation entre buts de maîtrise et performance? Une étude longitudinale. In: 12ème édition du Congrès International de Psychologie Sociale en Langue Française, Louvain. (Unpublished)

Dupuis, Marc and Meier, Emanuele (2017) Detecting random responding in questionnaire-based data: A comparison of indices. In: 15ème SPS SGP SSP Conférence de la Société Suisse de Psychologie, Lausanne. (Unpublished)

Meier, Emanuele and Dupuis, Marc and Cuneo, Felix (2017) Simulation Study on the Efficacy of Two Indices of Insufficient Effort Responding Based on the « Functional Method Theory. In: 15ème SPS SGP SSP Conférence de la Société Suisse de Psychologie, Lausanne. (Unpublished)

Meier, Emanuele and Dompnier, Benoìt and Smeding, Annique and Butera, Fabrizio (2016) Could «Honest Answers» Be Affected by Self-Presentation Purposes ? In: Society for Personality and Social Psychology, San Diego. (Unpublished)

Meier, Emanuele and Dompnier, Benoìt and Capel, Roland (2015) Effects of non-anonympus context assessment on self-reports measures. In: XIV European Congress of Psychology, Miland. (Unpublished)

Meier, Emanuele and Dompnier, Benoìt and Smeding, Annique and Butera, Fabrizio and Baumerger, B (2015) Mastery goals predicts achievement trough high task involvement. In: Society for Personality and Social Psychology, New Orleans. (Unpublished)

Meier, Emanuele and Dompnier, Benoìt and Smeding, Annique and Butera, Fabrizio (2014) Asking people to answer honestly on personality test: A truly unbiased method to measure actual personality in faking studies? In: Journée de la recherche de la Faculté des Sciences Sociales et Politiques de l’Université de Lausanne, Lausanne. (Unpublished)

Meier, Emanuele and Dompnier, Benoìt and Smeding, Annique and Butera, Fabrizio (2014) Asking people to answer honestly on personality tests: A truly unbiased method to measure actual personality in faking studies? In: 17ème Conférence sur la Personnalité, Lausanne. (Unpublished)

Meier, Emanuele and Capel, Roland and Dompnier, Benoìt (2014) Effets contextuels de la falsification sur un test de compétences professionnelles et personnelles. In: Journée de la recherche de la Faculté des Sciences Sociales et Politiques de l’Université de Lausanne, Lausanne. (Unpublished)

Dupuis, Marc and Meier, Emanuele and Capel, Roland (2014) How psychiatric diagnoses can affect one’s response to NEO-FFI: comparing classical versus functional scoring methods of the NEO-FFI. In: 17ème Conférence sur la Personnalité, Lausanne. (Unpublished)

Dompnier, Benoìt and Meier, Emanuele and Smeding, Annique and Butera, Fabrizio (2014) La connaissance de la désirabilité sociale: Une dimension cachée dans les inventaires de personnalité? In: 10ème édition du Congrès International de Psychologie Sociale en Langue Française, Paris. (Unpublished)

Meier, Emanuele and Dompnier, Benoìt and Smeding, Annique and Butera, Fabrizio (2012) Quand les étudiants simulent le désir d’apprendre: Le rôle modérateur de la valeur sociale des buts de maìtrise. In: 12ème édition du Congrès International de Psychologie Sociale en Langue Française, Porto. (Unpublished)

Meier, Emanuele and Dompnier, Benoìt and Darnon, C (2011) Les buts de maîtrise comme outils d’auto-présentation: Pourquoi le désir d’apprendre ne prédit pas la réussite académique? In: Journée de la recherche de la Faculté des Sciences Sociales et Politiques de l’Université de Lausanne, Lausanne. (Unpublished)

This list was generated on Tue Apr 16 15:23:55 2024 CEST.